Overige behandelingen

Methode Dorn

De Dorn Methode is een behandeltechniek waarmee op een relatief zachte manier een scheefstand in bekken en wervelkolom wordt gecorrigeerd. Door een verschil in beenlengte wordt het bekken aan een kant omhoog geduwd, waardoor de onderste rugwervels onder druk komen te staan en pijnklachten gaan geven. Ook uitstraling in het been en knieklachten zijn hier vaak het gevolg van. Daarnaast zien we ook pijnklachten en scheefstand in de wervels tussen de schouderbladen en beperking in het naar links en rechts kijken.

Het aantal indicaties voor deze methode is heel groot. Dit heeft alles te maken met het feit dat door scheefstand in de wervels vaak zenuwen (deels) bekneld raken. Hierdoor kunnen signalen vanuit de hersenen naar het orgaan/systeem waarmee de beknelde zenuw verbonden is, niet goed meer worden doorgegeven. Dit geldt ook voor de prikkel vanuit het orgaan of systeem terug naar de hersenen.

Door scheefstand in de wervels te corrigeren, kan ook de functie van de zenuwen zich herstellen en kunnen fysieke klachten, waarbij niet direct de link naar de rug was gelegd, tóch veranderen. Er wordt op deze manier wel gezegd dat 80% van alle fysieke klachten kan ontstaan door scheefstand in de wervelkolom.

Behandeling
Tijdens deze behandeling beginnen we met het corrigeren van beenlengteverschil, daarna wordt het bekken weer rechtgezet en scheefstand in de wervelkolom (scoliose) gecorrigeerd. Dit cliënt beweegt zelf arm/been/hoofd tijdens de correctie. Hierdoor is deze behandeling een stuk zachter dan andere manuele behandelvormen. Pijnklachten zullen vaak direct verminderen en ook is over het algemeen meer beweging voelbaar in het bekken tijdens het bukken.

-     Hoge en lage rugklachten
  -     Nekklachten
  -     Whiplash
  -     Hoofdpijn en migraine
  -     Bekkenklachten
  -     Uitstralingsklachten in de benen en/of voeten
  -     Knieklachten
  -     RSI
  -     Carpaletunnelsyndroom
  -     Etc.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.
info@praktijkdewatermolen.nl
0492-362054